WebQuest- Odkrywamy tajemnice i zabytki Jury
Wymagania | Punktacja | |||||
Wynik poszukiwań i badań (ilość i jakość wyszukanych informacji oraz materiałów) | Podstawowe 1 punkt | Rozszerzające 3 punkty | Wykraczające 5 punktów | |||
Nie zgromadzono wymaganych informacji i materiałów koniecznych do zrealizowania zadania. | Zgromadzono niektóre wymagane informacje i materiały, są one jednak niepełne i niewystarczające do zrealizowania zadania. | Zgromadzono wszystkie wymagane informacje konieczne do zrealizowania zadania w pełni; informacja jest zredagowana w sposób twórczy i pomysłowo zaprezentowana. | ||||
Zawartość merytoryczna (dobór informacji i materiału, poprawność merytoryczna, sposób opracowania) | Podstawowe 1 punkt | Rozszerzające 3 punkty | Wykraczające 5 punktów | |||
Źle dobrane informacje i materiały; materiały opracowane powierzchniowo, liczne błędy merytoryczne, brak własnych poszukiwań. | Poprawnie zrealizowany temat, jednak widoczny jest brak szczegółów, nie wykorzystano wszystkich zebranych informacji i materiałów, nieliczne opracowania własne. | Obszerne i wyczerpujące omówienie tematu, logiczne wykorzystanie zebranych informacji i materiałów; liczne własne opracowania. | ||||
Wymagania | Punktacja | |||||
Wykorzystanie źródeł | Podstawowe 1 punkt | Rozszerzające 3 punkty | Wykraczające 5 punktów | |||
Wykorzystano tylko niektóre z zasugerowanych źródeł. | Wykorzystano tylko źródła zaproponowane w WebQueście. | Użyto różnorodnych źródeł - Internet, pozycje książkowe, wywiady, czasopisma itd. | ||||
Koordynacja działań i umiejętność współpracy w grupie podczas pracy nad zadaniem | Podstawowe 1 punkt | Rozszerzające 3 punkty | Wykraczające 5 punktów | |||
Całkowity brak współpracy uczniów z partnerami i grupą. Poszczególni uczniowie nie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo. | Uczniowie w niepełny sposób współpracują z partnerami i grupą. Nie wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji wszystkich aspektów zadania. Kolejne kroki są wykonywane częściowo i nie zawsze terminowo. | Bardzo dobra współpraca całej grupy. Wszyscy uczniowie uczestniczą w realizacji poszczególnych aspektów zadania. Kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo | ||||
Sposób prezentacji efektów pracy i ogólne wrażenia estetyczne (styl i forma filmu) | Podstawowe 1 punkt | Rozszerzające 3 punkty | Wykraczające 5 punktów | |||
Film nieatrakcyjny, nieuporządkowany i nieadekwatna do treści, trudny w odbiorze, nieprzejrzysty i niezrozumiały. Uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami do obróbki video. | Film mało oryginalny, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysty i czasami niezrozumiały. Uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami do obróbki video. | Atrakcyjny film, oryginalne podejście do zagadnienia. Film ciekawy, uporządkowany, przejrzysty, logiczny i łatwy w odbiorze, adekwatny do przedstawianych treści. Uczniowie biegle posłują się programami do obróbki video. | ||||